- AKTUALNE OBJAVE
- OBČINA ŽIRI
- ZA OBČANE
- Predpisi, obrazci, razpisi
- Pridite v Žiri
- Kontakti
Od začetka leta v naši občini deluje občinsko redarstvo. Novo javno službo izvajajo uslužbenci Medobčinskega inšpektorata in redarstva, ki ima sedež na Vrhniki. Pogovarjali smo se z vodjo, mag. Stanislavom Beletom, ki nam je na kratko predstavil skupno občinsko upravo ter način njihovega dela. Iz pogovora izvemo tudi, na katera področja se bodo prednostno usmerili v Žireh.
Nam za začetek lahko na kratko predstavite skupno občinsko upravo?
Medobčinski inšpektorat in redarstvo je pričel z delovanjem s 1.4.2005 kot organ skupne občinske uprave občin Vrhnika, Logatec, Brezovica, Dobrova-Polhov Gradec in Borovnica. V letu 2008 se je izvedla širitev, pridružili sta se občini Log - Dragomer in Horjul. Občini Gorenja vas - Poljane in Žiri pa sta pristopili k SU MIRED v začetku leta 2016. Ob tem je bilo potrebno pripraviti nove akte, kot je odlok in dogovor županov o pravicah in obveznostih občin ustanoviteljic. SU MIRED sedaj pokriva območje osmih občin soustanoviteljic in je pristojna za nadzor nad izvajanjem odlokov posameznih občin in ostalih predpisov. Tudi na območju novih soustanoviteljic smo že pričeli z delovanjem.
V skupni občinski upravi je zaposlenih deset javnih uslužbencev (vodja skupne uprave, inšpektorica, vodja Medobčinskega redarstva, pet občinskih redarjev in dve svetovalki). Sedež organa je na Vrhniki, na naslovu Cankarjev trg 4.
Kakšen je vaš pristop pri delu, kako izvršujete svoje poslanstvo?
SU MIRED je ustanovljena za učinkovitejše izvrševanje upravnih nalog na področju inšpekcijskega in občinskega redarskega nadzora na območju občin ustanoviteljic. V okviru SU MIRED deluje inšpekcija in redarstvo. Pooblaščene uradne osebe izvajajo nadzor na območju vseh občin soustanoviteljic in nadzorujejo izvajanje predpisov. Pri izvrševanju nalog nastopa inšpektorat kot organ tiste občine, v katero krajevno pristojnost zadeva spada. Inšpektor pri izvrševanju upravnih nalog ravna po usmeritvah župana in direktorja občine ustanoviteljice, glede splošnih vprašanj organiziranja in delovanja uprave pa po skupnih usmeritvah vseh županov občin ustanoviteljic.
Pooblaščene uradne osebe SU MIRED opravljajo kontrolo izvajanja predpisov, na podlagi katerih imajo pooblastila, z rednimi nadzori in na podlagi prejetih prijav.
Področja in pristojnosti, ki jih pokrivate, smo na kratko predstavili že v prejšnji številki Žirovskih stopinj. Nam lahko poveste, na katera področja se boste najprej usmerili v Žireh?
Na območju občine Žiri bomo pričeli izvajati vsa pooblastila, ki nam jih nalagajo zakoni in občinski odloki. Kot prioriteto smo si zadali pomoč občinski upravi pri prometni ureditvi občine in pomoč pri urejanju aktov. Na področju nadzora pa bomo nadzirali parkiranje motornih vozil in hitrost motornih vozil v naseljih, ter tako zagotovili varnost najbolj ranljivim skupinam udeležencev v cestnem prometu. Poleg tega bo naš nadzor usmerjen tudi v morebitne posege v cestno telo in varovalni pas občinskih cest in nadzor nad ločenim zbiranjem komunalnih odpadkov.
Ste ob svojih prvih obiskih v Žireh že opazili kako področje, na katero boste posebej opozarjali in je potrebno urejanja?
Občinski redarji so pri prvih obiskih v občini Žiri ugotovili problematiko nepravilnega parkiranja motornih vozil (pločniki, avtobusna postajališča). Opozorjeni pa smo bili tudi na problematiko neupoštevanja omejitev hitrosti voznikov motornih vozil.
Kako pogosto bodo redarji in inšpektorji prisotni v kraju?
Občinski redarji bodo prisotni čim več krat v času poslovnega časa organa, to je med 06.00 in 22.00 uro. Inšpektorji pa bodo svojo prisotnost usklajevali na podlagi rednih nadzorov in prispelih prijav. Opravljal se bo tudi redni kontrolni ogled na področju občinskih cest.
Večkrat smo že poudarili, da namen uvedbe redarstva ni kaznovanje občanov, ampak učinkovitejše urejanje problematičnih zadev na terenu. Nadzorovali boste tudi delo izvajalcev javnih služb, torej tudi občino. V katerih primerih pa se na vas lahko obrnejo občani s svojimi problemi in kako z vami vzpostavijo kontakt?
Namen nadzornih organov je nadzirati izvajanje prepisov, ki jih sprejmejo za to pristojni organi. Ti predpišejo tudi sankcije, tako za pravne osebe, odgovorne osebe le teh, za fizične osebe in za upravljavce ter izvajalce. Sankcije in ukrepi, ki jih izreče pooblaščena uradna oseba, ko ugotovi kršitev, so torej del prekrškovne zakonodaje.
Občani se lahko na nas obrnejo v vseh primerih, kjer opažajo problematiko, ki je vezana na delovanje tako inšpekcijske kot redarske službe. Dosegljivi smo na sedežu organa v času uradnih ur (vsak delovnik med 08.00 in 11.00 uro), tako osebno kot preko telefona (številka 01 320 55 59, dežurni telefon 031 322 806). Občani nam lahko posredujejo pisno prijavo na elektronski naslovinspektorat.redarstvo@vrhnika.si. Obrazec prijave je dosegljiv na naši spletni strani http://www.mired.si, kjer je tudi podrobneje opisano naše delovanje.
Bi želeli ob začetku izvajanja vaše službe v Žireh izpostaviti še kaj posebnega?
Prepričani smo da bomo z Občino Žiri in z občani dobro sodelovali in trudili se bomo, da vam bomo v pomoč pri zagotavljanju urejenega in varnega bivalnega okolja, kar je v širšem skupnem interesu.
Z mag. Stanislavom Beletom se je pogovarjala Olga Vončina.
SU MIRED
stavba Črni orel
Cankarjev trg 4,
p.p. 21
1360 Vrhnika
01/320-55-59, dežurni telefon 031-322-806